ندا شمس

ندا شمس وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای مرکز

ندا شمس

شماره پروانه وکالت : 16790

محل دفتر : نوبنیاد پ ۵۸۴ ط ۳ واحد ۶

وبسایت رسمی نداشمس :

www.nedashams.com

درباره نداشمس

ندا شمس متولد ۱۳۶۰ در تهران است. او تنها فرزند خانواده است و در رشته حقوق ادامه تحصیل داد و همزمان با اخذ مدرک کارشناسی در رشته حقوق، در آزمون وکالت پذیرفته شد. این وکیل دادگستری همزمان با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سال ۱۳۸۶ و در ۲۶ سالگی در دانشگاه شروع به تدریس قانون اساسی کرد. از جمله فعالیت‌های علمی ندا شمس علاوه بر تدریس در دانشگاه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی است. او همچنین کتاب «مجموعه سوالات حقوق اساسی (کمک آموزشی دانشگاه پیام نور منطبق با کتاب دکتر منوچهر طباطبایی موتمنی)» را نگارش کرده است.
این وکیل دادگستری همچنین در کنار فعالیت‌های حقوقی و آموزشی خود، اقدام به کمک‌رسانی به نیازمندان در کشور کرده است؛ از جمله کمک‌رسانی به سیل‌زدگان استان لرستان در اردیبهشت ۱۳۹۸ و استان بلوچستان در دی‌ماه ۱۳۹۸ و همچنین ساخت خانه بهداشت در سیستان و بلوچستان.

ندا شمس در زمان حادثه آتش‌سوزی پلاسکو تنها زنی بود که با هماهنگی نیروی انتظامی به محل آتش‌سوزی پلاسکو رفت و به‌صورت رایگان وکالت آتش‌نشانان این حادثه را به‌عهده گرفت که به پاس این کار، نشان افتخاری آتش‌نشان داوطلب را از آتش‌نشانی تهران دریافت کرد.

ندا شمس نخستین وکیل زنی است که توانست پرونده یک سیاستمدار ایرانی را به‌عهده بگیرد؛ فائزه هاشمی دختر مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی. فعالیت‌های وکالتی ندا شمس برای فائزه هاشمی بدون نتیجه نبوده است و این وکیل پایه یک دادگستری توانست برای اولین بار در پرونده‌های فائزه هاشمی، رأی بدوی او را در دادگاه تجدیدنظر بشکند. این شکستن رای برای پرونده سب‌النبی فائزه هاشمی صورت گرفته بود.

او وکالت پرونده‌های سیاسی متعدد و مهمی از جمله وکالت متهم ردیف دوم در پرونده روح‌الله زم و پرونده بسیاری از شهرداران را به‌عهده داشته است. در جریان اعتراضات ۱۴۰۲ که منجر به بازداشت عده زیادی از شهروندان به‌ویژه جوانان شده بود، وکالت رایگان برخی از معترضان بازداشتی را به‌عهده گرفت که منجر به آزادی آنان شد.

  • Share:

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تگ های html مجاز به استفاده می باشند: <a href=""> <abbr> <acronym> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

تماس با ما

پیام ارسال شد.